Peru… Ollantaytambo ir druskų kasyklos 2023

Peru labiausiai žinoma pasaulyje dėl inkų palikimo, bet tai yra ir nuostabios gamtos, įdomios kultūros bei nuoširdžių žmonių kraštas.Miestelis, iš kurio arti keliauti į Maču Pikču yra įdomaus pavadinimo – Ollantaytambo – ilgai aš mokiausi įsiminti šį pavadinimą…...

Tas paslaptingas žodis Maču Pikču… Kiek mitų, kiek legendų jame slypi. Istorija, senieji laikai, kažkokia ypatinga kitokia civilizacija…Iš miestelio Pisac persikėlėme į miesteliuką Ollantaytambo. Nušvito lauktasis rytas, kai sėdome į traukinuką ir nudardėjo jis link...

Peru… Jau seniai mąsčiau aplankyti įvairias jėgos vietas – Egipto piramides, Rusijos Baikalą, Himalajus, inkų civilizaciją. Na, tą ir padariau. Šiemet kažkaip atėjo neplanuotai kelionė į Perų. Gyvenant Europoje, inkai atrodo kažkas tolimo ir neaiškaus. Gyvenant Peru,...

Kalbant apie Liuksemburgą, man kyla apibūdinimai žalias, ramus, sutvarkytas ir tuo pačiu natūralus, harmoningas. Aš galvojau Lietuva yra labai žalia, o pasirodo Liuksemburgas dar žalesnis.Pats miestas yra žalias, paprastuose parkeliuose architektų art objektai –...

Paradise paplūdimys Tai paplūdimys, dvelkiantis stiprybe, bangų, mušančių į uolas jėga. Žmonėms gulėti čia taip pat uolos. Mažas, skirtas šokinėti per bangas bei grožėtis vandens galia, paplūdimys. Little Armier paplūdimys Puikus paplūdimys visai šeimai. Yra visai...

Malta…Šiemet vasaros kelionės pasirinkimas buvo atsitiktinis – kur galima keliauti, kur nėra saviizoliacijos, kur skrydžiai yra, na tiesiog kur likimo vėjas nukreips. Ir nukreipė … į Maltą – mažą salytę, kurioje kur bevažiuok, pamatysi ką nors, aplankysi, ir pateksi...

Salerno. Minervos sodas Mėgstu botanikos sodus. Gražu, harmonija, įkvėpimas… Tačiau šis botanikos sodas buvo kitoks. Tai ne vien grožiui, malonumui skirti augalai. Tai nedidelis sodas, kuris atspindi didelę sveikatos sistemą, veikusią nuo 500 m iki m.e. iki 19 am. Aš...

Amalfis Štai ir pagrindinis šios kelionės tikslas – Amalfis … žymioji Amalfio pakrantė. Važiuojame. Ko jau ko nesitikėjau, tai tokio serpantininio, siauro kelio tarp kalnų iš vienos pusės ir jūros iš kitos. O dar tas intensyvus “itališkas” vairavimas… Šiaip...

Italija… Pirmą ir paskutinį kartą buvau ten universitetiniais laikais. Gana gerai sekėsi lotynų kalba, tad pakvietė prisijungti prie romanistų grupės į kelionę. Įspūdis liko tikrai geras. O Neapolis įsiminė pilkumu ir vagystėmis. Tad į šį Italijos kraštą tikrai...

Guasca Kelios valandos kelio nuo Bogotos ir jau esame gamtoje. Guasca… pievos, tolumoje matomi kalnai, dieną – maloni šiluma, vakare – šaltukas toks, kad traukti iš lagamino tenka visus savo rūbus. Čia gana drėgna ir oras keičiasi kelis kartus per dieną. Tai čia saulė...

Ir vėl lėktuvas… sėdame į vietinį skrydį ir skrendame į priešingą šalies pusę – į Karibuuuuuus… Atskrendame į uostamiestį Santa Martą, kaip mūsų Klaipėda, iš kurios sėdame ir važiuojame link mažesnių kaimų kaip mūsų Šventoji. Kaimai išsidėstę palei Karibų jūros...

Skrendame vietiniu skrydžiu į San Agustin. Tai visiškai kitokia vieta, tai kalnuota vieta su kitokiu klimatu. Atvažiuojame iki nakvynės vietos – brrrrrr, kaip šalta. Čia važiuojant ir lietus palijo, ir oras gaivus. O naktį kaip šalta miegoti, tiesiog galvoji kaip čia...

Atėjo diena trauktis iš komfortiškos Bogotos į džiungles. Taigi sėdame į lėktuvą ir skrendame lik Puerto Asis. Čia mes dar 5 valandas važiuojame džipu. Pamatę automobilį, visi galvojame, kad turi atvažiuoti dar vienas. Bet to dar vieno taip ir nesulaukiame....

Kolumbiją Kelionė į Kolumbiją atėjo visiškai netikėtai. Apie estų planuojamą kelionę į Kolumbiją, kurios organizatorius ir palydovas yra Kolumbijos pilietis gyvenantis Lietuvoje, aš sužinojau seniai. Bet vis dvejojau vykti ar nevykti. Šamanų šalis, tolima man kultūra....

Takthok vienuolynas yra 3885 m aukštyje ir yra vienintelis ningma mokyklos vienuolynas visame Ladake. Yra manoma, kad Padmasambhava 8 amžiuje meditavo viename iš šalia esančių urvų. Takthok vienuolynas yra pastatytas aplink šį urvą. Vienas seniausių ordinų saugo...

Vieną dieną netyčia pamačiau skelbimą apie polo rungtynes. Vyko jos kaip tik netoli mano gyvenamos vietos, pavažiuoti taksi reikėjo kokių 15 minučių. Kaip tik galvojau, kuo užsiimti ateinantį savaitgalį. Apie patį polo aš nieko neišmanau, bet pažiūrėti vietines...

Phyang vienuolynas yra 18 km nuo Leh. Kai važiavau ten, atrodo, lyg aplink keliai, žmonės, judėjimas, ir štai išnyra vienuolynas, kuris tarsi užsislėpęs tyloje, ramybėje. Šis vienuolynas yra vienas seniausių Ladake. Jis buvo įkurtas Tashi Namgyalo 16 amžiuje. Iš...

Kadangi Ladakas (Indijos šiaurė) daugeliui kilometrų apsuptas Himalajų kalnų bei turi sudėtingas klimato sąlygas, todėl turi specifinę, uždarą, atskirtą padėtį Indijos kultūroje. Galima sakyti tai mažiausiai Indijos kultūros  įtakojamas regionas, todėl žmonės bei...

Skridome skridome, ir pagaliau atskridome… į Marakešas. Tiesioginis skrydis iš Vilniaus į Agadyrą. Pasiimame išsinuomotą automobilį ir keliaujame link mūsų laikinų namų į Aglou. Pirmiausia apsiprantame su vietine vairavimo kultūra. Šiuo atveju suprantame, kad su ranka...

Toliau kelionę tęsiame  iki Belgrado, kur tik pernakvojame ir važiuojame tiesiu keliu Į Graikiją.Graikija, kalnai, miškai, saulė, siauri keliukai..  Pervažiuojame žemyną išilgai, iki Pirėjų uostamiesčio. Keltu keliamės į Kretą. Plaukiame visa naktį. Pirmą kartą...

Stakna vienuolynas praktikuoja Drukpa tradicijos budizmą. Jis yra 25 km nuo Leho, prie Indus upės. “Stag-na” išvertus yra tigro nosis, kas reiškia, kad vienuolynas sėdi ant kalvos, panašios į tigro nosį. Įkūrė Stakna vienuolyną 16 amžiuje išminčius iš Butano, Džamjang...

Oj kokie šaunuoliai, tie Matho vienuolyno gyventojai ir prižiūrėtojai. Kokie energingi ir darbštūs… Vienuolynas pats nėra didelis. Bet vyksta daug darbų. Vieni žmonės – restauratoriai, dirba ties istorinių thankų, paveikslų, audinių ir kitų išlikusių daiktų...

Tsemo, esantis virš miesto – tai koplyčių ir forto ant Namgyal Tsemo viršūnės, kompleksas. Viršutinis, baltų sugriuvusių sienų su įmantriais mediniais balkonais – 5 amžiaus pastatas. Dabartinė jo architektūra buvo pastatyta Tashi Namgyalo tarp 1555 ir 1575 m. Du...

Šiandien Jo Šventenybės Dalai Lamos gimtadienis. Ir … o laimė, jis kaip tik yra Ladake. Ir kaip tik švęs savo gimtadienį  mano rajone esančio vienuolyno teritorijoje. Na man ir nuskilo. Nereikia važiuoti niekur, JŠ Dalai Lama čia.Žmonės renkasi į teritoriją nuo šešių...

Taigi kibau į mokslus. Pirmą dieną buvo prisistatymas ir mokyklos mokymo metodo pristatymas. Įdomu kodėl žmonės važiuoja mokytis tibetiečių kalbos, kokios jų priežastys. Priežastys kaip ir galima buvo tikėtis yra budistinės studijos, saviugda iš įdomumo ir...

Leh Kitą dieną jaučiausi kaip per pagyras, lėtai ir stebinčiai. Kažkiek laiko reikėjo atsitokėti… ir nukeliavau į miestą, į Lehą. Kaip malonu matyti iki širdies gelmių pažįstamus vaizdus, gatvės šurmulį, šaukiančius keleivių taksi vairuotojus “Le, Le, Le”. Tarsi esi...

Vilnius - Delis Aš dar tik Helsinkio oro uoste. Laukti apie 8 valandas kito lėktuvo. Žmonės zuja, upe teka. Visi jie suteikia energijos, įkvėpimo, naujų idėjų ir minčių. Tiek įvairių gyvenimų, patirčių. Vaikų grupės keliauja kažkur. Na, šaunuoliai ir suaugusieji,...

Zigar Drukpa Kagyu vienuolynas stovi vakarinėje ežero pusėje. Šiam vienuolynui priklauso didelė Padmasambhavos statula, kurią gali matyti visi Revalsare. Statula užbaigta 2011 metais, yra 20 metrų aukščio ir kainavo ją pastatyti 2 milijonus dolerių. Pagrindinės lėšos...

Kas mėgsta pasivaikščioti, galima įlipti į Padmasambhavos olą. Tai reikalaujantis pastangų, bet gana ramus pasivaikščiojmas. Takas prasideda už Padmasambhavos statulos. Užuot einant į viršų į statulą, reikia tęsti eiti į viršų laiptais palei statulą. Laiptai suks už...

Zangdok Palri rūmus vienuolyną galime rasti šiaurinėje ežero dalyje. Jis taip pavadintas Variaspalvio Kalno Šventyklos garbei, kur Padmasambhava išėjo gyventi, palikęs Tibetą 9-ame amžiuje. Tai yra Jo Tyroji Žemė. [av_gallery ids='1019,1020' style='thumbnails'...

Drikung Kagyu vienuolynas yra namai 50-čiai vienuolių nuo 7 iki 60 metų. Daug jaunų vienuolių yra našlaičiai, pusiau našlaičiai ir iš vargšų šeimų, bandantys išgyventi sudėtingoje situacijoje. Šis vienuolynas yra antras žinomiausias Revalsare. Pagrindinis jo lama yra...

Pirmas vienuolynas, įkurtas Revalsare buvo Nyingma tradicijos vienuolynas, kuris yra nuo kelio dešinėje prie pat ežero. Jis buvo įkurtas Dudžomo Rinpočės, žymaus ir aukšto meistro Nyingma mokyklos Tibeto budizme. Nyingma vienuolynas taip pat turi kieme Taikos Varpą,...

Tso Pema, “Lotoso ežeras” Revalsare, Mandi apskrityje, Indijoje. Vietovė, kurioje buvo Revalsaro kaimas, priklausė Zahoro karalystei, kurio karalius buvo Tsuk Lak Dzin. Jam labai reikėjo sūnaus, bet žmona jam pagimdė dukterį, kurią lydėjo stebuklingi ženklai kaip...

Karmapa – tai pagrindinis ir aukščiausias lama Karma Kagju mokykloje. Karmapą vadina Tibeto jogų Karaliumi, jis yra laikomas sąmoningai pergimstančiu lama (tulku). Karmapos nešioja juodą karūną. Yra manoma, kad pirmą šviečiančią karūną pirmam Karmapai nuaudė iš savo...

Kangra Fortas yra 20 km nuo Dharamsalos. Kangra Fortas buvo pastatytas karališkos šeimos Radžput iš Katoč dinastijos.1615 m Kangra Fortas pasipriešino Akbaro apgulčiai. Tačiau 1620 m Akbaro sūnus Jenangiras sėkmingai sutramdė Fortą. 1806 m Gurkhų armija užėmė Fortą....

McLeod Ganj yra Dharamsalos priemestis Kangra rajone, Himachal Pradesh apskrityje, Indijoje. Jis žinomas kaip “Mažoji Lhasa”, kadangi čia didžiausias tibetiečių Indijoje skaičius.  Taip pat McLeodGanje bazuojasi Tibeto vyriausybė tremtyje. Vidutinis aukštis yra 1,082...

Šeštadienis.  Alchi vienuolynas Išvyka. Aš jau jas labai mėgstu. Pajudėti, vienuolynų bei gamtos grožio vaizdai, kalnų nepabostanti magija, pasibendravimas su žmonėmis. Super. Šiandien autobusu važiuojame į Alchi vienuolyną. Autobusas pusiau tuščias, visi susėda kas...

Pirmadienis. Mokslai, mokslai, mokslai... Wi-fi paieškos. Šiaip čia aplink yra pilna gražių lankytinų vietų. Ne veltui čia trekingų trasos. Nubra slėnis panašus į Afrikos savaną, su laisvai vaikštančiais gyvūnais; Diskito apylinkės su karalienės istorija; Pangong...

Šeštadienis. Išvykų diena. Valio... Pajudėti, persijungti. Kas ką – ar aš pirmesnė tibetietiškai prakalbėsiu, ar mokytojai pasiduos ir su manim angliškai kalbės. Neišlaikė egzamino, prakalbo su manim angliškai. Važiuojame šiandien į vienuolyną ir muziejų Stok. Tai...

Sekmadienis Valio, šopingas. Užsakymų atlikimo diena. Iš ryto varau į Leh, Main Bazaar. Vienai vaikščioti - tai tikrai menas. Aš jau matau visus ir viską, jei kur grupelė, ten apeinu aplink. Jei pardavėjai indusai, tai geriau neužeiti, jei tik apsižiūrėti, nes labai...

Antradienis Mokslai. Vakare šiek tiek maloniai pabendrauju su šeima. Jie mane pavaišina tai papaja šviežia, tai abrikosėliais mažais. Skanuuuuu.... Trečiadienis Mokslai, kurie man jau .... Smegenys verda, tuoj ištekės iš puodo. Vakare jau knygų imti rankos nekyla....

Sekmadienis. Laisvadienis. Šiandien kaip sutarta su šeimininke ir vaikais važiuojame į turgų. Pirmyn į lobio paieškas. Užėjome pakeliui pas šeimininką į prekybinę vietą. Pas jį radau Taniai segtuką čubai. Paėmiau ir sau. Dar kelis papuošalus. Na eime toliau. Labai...

4 mokslų diena. JŠ Dalai Lamos gimtadienis Šiandien didžiulė šventė – Jo Šventenybės Dalai Lamos gimtadienis. Man šiandien atostogos. Nuėjome su Keise į šventės vietą jau nuo 8 valandų ryto. Dieną labai kepina. O ryte gera, malonu. Vyko pasiruošimas. Iš vakar jau buvo...

1 diena mokykloje Pasirodo duoda visiems vieną dieną aklimatizacijai, poilsiui. Visa diena laisva. Be abejo, argi aš ilsėsiuos visą dieną... Pirmiausia, nuėjau su Keise į interneto kavinę, kurioje internetas veikė kokių dešimt minučių. Daugiau inerneto nebebuvo.Tad...

18 valandų kelionė Manali - Leh O autobusiukas taigi pasirodo ne toks kokį įsisvaizdavau. O įsivaizdavau tokį, kokiu atvažiavau čia, komfortišką. O čia pasirodė mikroautobusiukas, į kurį turėjo tilpti vienuolika žmonių. Wow... ir dar bagažą visų ant stogo sutalpinti....

Diena 2, 3 Manalis Komfortišku autobusu riedėjome per naktį, spėjau įsijausti į ilgą indišką filmą, kur, be abejo, meilė ir kova ėjo ranka rankon. Riedėjome riedėjome ir atriedėjome. Išlipu... balos... galvoju, gerai, kad pasiėmiau batus. Nes buvau visą laiką su...

Diena 1. Delis Indija, Delis. Pirtis. Pirtis, iš kurios negali pabėgti atsikvėpti, įkvėpti oro. Saulėje 50 laipsnių, šešėlyje 40. Kaip varna pražiojus snapą, bandau begaudydama orą, kurio kiekis žymiai mažesnis nei gyventojų, mintis nukreipti į ką nors kitą....

read more

Prenumeruoti

Prenumeruokite mus

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.