Malta…
Šiemet vasaros kelionės pasirinkimas buvo atsitiktinis – kur galima keliauti, kur nėra saviizoliacijos, kur skrydžiai yra, na tiesiog kur likimo vėjas nukreips. Ir nukreipė … į Maltą – mažą salytę, kurioje kur bevažiuok, pamatysi ką nors, aplankysi, ir pateksi prie jūros. Taip ir susidėliojo mūsų dienos – aplankyti ką nors, o po to į paplūdimį. O kadangi aplink salą visur paplūdimiai, tad kaskart tyrinėjome vis naują. Nors ir visur teigama, kad patogu keliauti viešuoju transportu, bet mes, prasiėję pirmą dieną po karščiu, visdėlto kaip visada išsinuomavome mašiniuką ir džiaugėmės tuo visa kelionę. Galėjome nesiderinti prie laiko, daiktų rankose nenešioti, važiuoti kur panorėję, ir svarbiausia nekepdami karštyje. Atstumai Maltoje nedideli – 20-40 minučių šen ten, štai ir visa šalis. Pirmas dienas, kol apsipratome prie kairės pusės judėjimo, įtampos buvo daugiau. Reikėjo įtempti smegenis, kur gi važiuoti žiedu ar pasukus kuria gi puse važiuoti. Bet apsipratome ir atsipalaidavome.

Birzebugga

Apsigyvenome mes miestelyje Birzebugga. Norėjome ramios, netriukšmingos vietos, tą ir gavome. Namelis dviejų aukštų, dar ir terasa buvo visai mielas. Netoli šviežių daržovių ir vaisių krautuvėlė, parduotuvė. O gi vaisių sultingumas… niekaip į burną netilpo, varvėjo smakru. Prisivalgėme melionų, arbūzų, persikų, nektarinų, abrikosų. Kavinės čia daugiausia paprastos, “plastikinės”, tačiau vieną radome su gražia aplinka ir apžvalgos aikštele “District five”. Čia yra ir baseinas, ir gultai po stogu.
Šiaip Malta gyvena iš turizmo, žvejybos ir laivų remonto. Tad aplink visa salą laivai laiveliai bei dokai su tūkstančiais konteinerių. Visa tai vakare šviečiant lemputėms sudaro labai romantišką atmosferą.

Marxaklokk

Žvejų kaimelis. Interneto platybėse rekomenduojamas aplankyti, nes laaaabai gražus. Man jis nepasirodė kažkoks ypatingas. Mielas, švarus miestelis, su daug kavinaičių pakrantėje ir laiveliais, sudarančiais vaizdelį akiai paganyti. Bet nieko daugiau.

Attardo sodas

Žalumos Maltoje yra šiek tiek, bet visa augmenija dulkėse. Augalai afrikietiško stiliaus. Tad žalumo koncentracija, tai yra sodas yra labai gerbiamas ir saugomas. Žmonės čia tikrai ilsisi ir gėrisi augmenija. Palmės, žydintys krūmai, lapuočiai, vaismedžiai suteikia žmonėms pavėsio ir malonaus buvimo. Trys fontanai su suoliukais džiugina akį. Viename fontane gyvena daug vėžliukų, kurie išlindę deginasi saulėje. Nuolat vis rėkia povai, kurių čia apie dešimtį. Kai tik pamato patelę, povas kelia uodegą, drebina ją, rodo save. Rūmai, esantys sode, uždaryti lankymui vidun. Bet metantys ryškius žiedus medžiai ir krūmai sudaro romantišką atmosferą. Jaučiausi, kad turėčiau žiūrėti iš rūmų lango, o šliaužiančiais sienų augalais turėtų lipti koks nors princas.Tad sodas tikrai patraukė dėmesį, nuobodu nebuvo, augalų įvairovė įtraukė į tyrinėjimą.

Žydroji Grota

Nuostabaus grožio vaizdas atsiveria nuo kelio paėjėjus kelis metrus. Iš apžvalgos aikštelės galima stebėti nuostabų gamtos sukurtą architekrūrinį paminklą – Žydrąją grotą. Derinyje su lygiai mėlyna spindinčia jūra ir be jokio dėbesėlio dangumi atrodo lyg paveikslas, į kurį galima būtų ilgėliau medituoti. Apačioje praplaukia vienas kitas laiveliai, plukdantys norinčius pažvelgti iš arčiau.

Mdina

Maltos senoji sostinė. Senamiestis aptvertas apsaugine siena, viduje kurios verda miesto gyvenimas, muziejai, katedra, koplyčios. Galima apvažiuoti ir apžvelgti senamiestį su karieta per 30 min. Gatvelės švarios, lygios. Visas senamiestis geltonų pastatų, kas sudaro asociaciją su Maroko, Ispanijos, Tenerifės stiliais.

Valetta

Maltos sostinė. Tikras miestas, su parduotuvėlėmis, su pažįstamais brendais, su jaučiama europietiška atmosfera. Valetos senamiestyje visos lankytinos vietos kartu vienoje vietoje – ir valdžios pastatai, ir bažnyčios, koplyčios, ir išskirtinės “maltietiškos “ gatvelės. Man, maltietiškumo simboliu tapo balkonai – išlendantys iš pastatų, įvairių ryškių spalvų, sudarantys original vaizdą. Būtent čia kyla vaizdai iš filmuko apie Aladiną. Tokiais balkonėliais galėtų šokinėti ne tik Aladinas, bet kas. Nuo namų ir balkonų artumo atrodo tai vienas ilgas, “gyvas” pastatas.Pagrindinėse pėščiųjų gatvelėse vyksta prekyba bei pavalgyti siūlo restoranai tradicinę maltietišką virtuvę, itališką ir įvairų greitą maistą. Daug čia įdomesnių krautuvėlių vietinių gamintojų, kurie pateikia originalių rankų darbo prekių. Tokiose krautuvėlėse žymiai įdomiau patyrinėti vietinius interesus ir kultūrą.

Popajaus kaimelis

Popajaus kaimelis išsidėstęs tarp uolų, prie jūros kranto. Tad važiuojant jo visiškai nesimato, ir tik privažiavus prie jūros staiga pasirodo. Tai yra didelis, originalus atrakcionų parkas. Po filmavimo miuziklo apie Popajų, kaimelį nesugriovė, paliko. Nuo pat ryto čia groja muzika, animatoriai šoka, linksmina, vyksta atrakcionai ir jūroje, ir sausumoje. Galima linksmintis, ilsėtis, degintis.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.