Žmogus turi kelias mąstymo rūšis:

  • loginį,
  • racionalų,
  • abstraktų,
  • asociatyvų,
  • konkretų,
  • intuityvų.
    Vaikas turi įvairių mąstymo rūšių pradmenis. Kad vaikas augtų harmoninga asmenybe, reikia ugdyti tuos mąstymus. Daryti tą galima žaidimų pagalba.

Žaidimai plastiškumui lavinti

  1. Ėjimo į priekį imitacija, atliekama vietoje.
  2. Virvės tempimo imitacija.
  3. Sienos apčiuopos imitacija.
  4. Veidrodžio imitacija. Vienas atsistoja priešais kitą ir rodo įvairius judesius. Kitas kartoja juos tarsi veidrodyje.

Žaidimai su žodžiais

  1. Pasakyti pirmą ir paskutinę žodžio raides (daiktavardis) ir aprašyti jį. Vaikai turi atspėti tą žodį.
  2. Nubraižyti lentelę ir įrašyti į ją žodį. Reikia rasti kuo daugiau žodžių ir įrašyti juos į lentelę pagal raides.
  3. Žaisti miestus, gyvūnus, augalus. Paeiliui sakyti pasirinkta kategorija žodžius. Pralaimi kas nebegali sugalvoti žodžio.

Žaidimai atminčiai lavinti

  1. Ant popieriaus lapo nupiešti kelis daiktus. Tada vaikui parodyti 10-60 sek ir nusukti, o vaikas iš atminties užrašo arba nupiešia tuos daiktus.
  2. Vardinti žodžius, kiekvieną po vieną kartą. Tada vaikas turi užrašyti visus, kuriuos įsiminė.
  3. Skaitoma nedidelė ištrauka. Vaikas turi užrašyti kuo tiksliau.
  4. Pirmas vaikas pasako žodį, kitas – pirmo žmogaus žodį ir savo žodį, trečias – pirmo, antro žodžius ir savo ir tt. Kas susipainios, tas iškrenta iš žaidimo.

Žaidimai asociatyviam mąstymui lavinti

  1. Parodyti įvairius piešinius ir paklausti į ką jie panašūs?
  2. Vienas vaikas užmena daiktą. Antras be žodžių, gestų pagalba, rodo daikto paskirtį, bando jį pavaizduoti. Atspėjęs užmena daiktą kitam.

Žaidimai atidumui lavinti

  1. Ant popieriaus lapo subraižyti 25 kvadratus ir parašyti juose skaičius nuo 1 iki 25 atsitiktine tvarka. Reikia kuo greičiau rasti skaičius iš eilįs nuo 1 iki 25 ir paskui nuo 25 iki 1.
  2. Nupiešti du paveiksliukus, kur būtų nežymūs skirtumai. Juos reikės surasti.
    Žaidimai intuicijai ir vaizduotei lavinti
  3. Vaikas bando atspėti daiktą užsimerkęs, liesdamas rankomis jo formą.
  4. Daiktai yra maišelyje. Vaikas bando atspėti daiktą, kuris pateko jam į ranką maišelyje liesdamas ir neištraukdamas iš maišelio.
  5. Suaugusysis įsijaučia į koką nors būseną (mieguistumas, džiaugsmas, veiksmas ir pan.). Vaikams siūloma pajausti tą būseną ir aprašyti arba įvardinti.

Kiti žaidimai

“Aš žinau”. Visi susėda ratu. Vienas iš žaidėjų sėdi rato viduryje, rodo į kurį nors žaidėją ir sako:”Išvardink 5 daiktus geltonos spalvos”. Kiti klausimai gali būti – išvardinti 4 daiktus ovalios formos, išvardinti 6 daiktus, esančius kambaryje iš V raidės ir pan.

“Kas pasikeitė?” Vienas iš žaidėjų įsimena daiktų esamą padėtį kambaryje arba ant stalo ir išeina už durų. Likę kambaryje žaidėjai keičia kokio nors daikto padėtį. Grįžęs žaidėjas turi atspėti kas pasikeitė. Iš pradžių tie pasikeitimai gali būti labiau pastebimi, paskui – vos pastebimi.

“Antonimai”. Žaidėjai sėdi ratu. Meta vienas kitam kamuolį ir pasako žodį. Tas, kuris pagauna kamuolį turi pasakyti to žodžio antonimą.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

sėkmingai užsiprenumeravote!